2022

Nu vet vi tyvärr att 2022 inte började mycket bättre än 2021, men nu är vi igång!!

Vi kunde i alla fall avsluta 2021 med en trevlig och välbesökt julfest på Restaurang Perlagonen. Det är vi mycket glada för.

Afasigruppen var igång under hösten, till mångas glädje och är igång nu också. Varje torsdag kl.11.30 träffas gruppen i Vuxenskolans lokal för en genmensam pratstund och enkel fika. Du är välkommen!

Vi kunde genomföra vårt årsmöte på Restaurang Pelargonen den 13 mars och vi var 31 medlemmar som trffades för en trivsam eftermiddag. Smörgåstårta och kaffe och kaka avnjöts.

Medlemsmötet den 27 april ser vi väldigt mycket fram emot.

Då kommer komikern/stand up-artisten Eva Granlund från Vadstena och underhåller oss. Även denna gång ses vi på Restaurang Perlagonen vid Mårdsmålens Handelsträdgård, klockan 15.30 - 17.30, ca. Kaffe, smörgås och kaka ingår. Pris 100 kr.

Anmälan via betalning till Swish eller bankgiro senast den 13/4.

Glöm inte att anmäla er till medlemsmötet!

Afasigrupp torsdagar kl.10.30 i Vuxenskolans lokal.

Träningsmöjligheter på gymmet Blackbull funktionelfitness, till reducerat pris

Torsdag den 19/5 kl. 13.00 utflykt i egna bilar/färdtjänst till Hätte för gemensam lunch. Hör av dig till någon i styrelsen om du behöver skjuts. Anmälan till Kristina 070 6492968 eller mail [email protected], senast 12/5. Ange om du vill ha fisk eller kött. Du betalar på plats. Ca. 120 kr. Då ingår dagens lunch (lunch, dryck, salladsbord och kaffe).

Höstutflykt onsdag 7/9, med handikappanpassad buss till Rudenstams äppelodling, förmiddagskaffe med äppelkaka och en liten förpackning med äpple, besök på Industrimuséet i Huskvarna, lunch på Taberg och eftermiddagsbussfika.

Vi åker från Parkhallens parkering kl.9.00 och är hemma ca. 18.30. Kostnad 625kr (Subventionerat pris). Anmälan via swish eller bankgiro senast 15 juni.

Medlemsmöte på Vuxenskolan söndag 9/10 kl.15.00. Oskar Karlsson berättar om gårdar runt Tranås. Lotterier!

Kaffe med dopp, 40 kr. Ingen anmälan.

Julfest 26/11 kl.16.00 på Restaurang Pelargonen. Anmälan via swish eller bankgiro senast 12 november.

Kostnad ca. 350 kr. Lotterier!

Medlemsmöte 29/1-23 kl. 15.00 på Berget. Lyssna till Trubadur Spader Dam från Finspång.(www.spaderdam.net) Underhållning och gofika 100kr. Anmälan senast den15/1 via swish eller bankgiro.

Vi har lotterier på våra medlemsmöten!  Ni får gärna skänka vinster. TACK!

Ring gärna någon i styrelsen om du har frågor om våra träffar eller andra frågor. Vi gör vårt bästa för att kunna svara.

Ge gärna förslag på vad eller vilka aktiviteter ni önskar i föreningen. Om Du kan bidraga med något så är det jättebra att du talar om det för någon i styrelsen.
Har Ni frågor så bara ring någon i styrelsen, så svarar vi om vi kan, annars försöker vi ta reda reda på det.

Vi hoppas på Ert deltagande och stöd och hälsar Er varmt välkomna till Tranås Strokeförening.

Styrelsen

I år är Strokedagen den 10 maj. Tomas och Anita kommer att finns på Kronans Apotek mellan 11.00 och 13.00 för att informera allmänheten om Stroke!

"Det spelar ingen roll hur sakta Du går bara Du inte stannar"

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)